चला तर.. कोकणी शिकुया.

Submitted by अनिलभाई on 15 March, 2012 - 10:12

चला तर, हांगासर येयात, कोकणी शिकुगं जाय जाल्यार. Happy
तुमका किरे कोकणीन विचारुंग जाय जाल्यार माका सांगा.
हाव शिकयता.

ह्यो लिंक पळयात.

प्रीमो कोचिंग क्लासेस - प्रीतमोहर
http://www.maayboli.com/node/33658

कोचिंग क्लासेस - २ - - ज्योति_कामत
http://www.maayboli.com/node/34121

विषय: 
शब्दखुणा: 
Groups audience: 
Group content visibility: 
Public - accessible to all site users

हुमण हांवय खाय ना गो. हांव शिवराकच! तो बिश्टो धडो! आमी काजूचें ना जाल्यार अळसाण्याचें तोणाक खावयात.

(शिवराक्=शाकाहारी, बिश्टो=फक्त आणि चलात न्हय. "हुमण मिळां ना जाल्यार जातां.")

<<कोणीतरी अमर पटवर्धन असतले ना.

प्रीतमोहरय आसां. माका ताणेच मेंबरशिप दिल्ली. काय कळा ना ती दुसरी गजाल. (वेगळी गोष्ट)

अशें? पुण रत्नागिरीत चित्पावनी उलयतात्शें माका दिसना. तें चड करून गोंयातच उलायतात. रत्नागिरीन हांवे केन्नाच चित्पावनीचें नावय आयकू ना.

पावचें ना>> पोचणार नाही तसेच पुरणार नाही ह्या अर्थानेही वापरतात.
इल्लेशे आसा मुगो ते. सगळ्याग पावचे ना. Happy

पावलो म्हणजे पोचलो ना?
एक गाणं आहे माझ्याकडे त्याच्यात
'पावलो खयसूर तू' असे शब्द आहेत.
बहुतेक 'कुठवर पोचलास तू?' असा अर्थ. हो ना?

'पावलो खयसूर तू' , 'कुठे आहेस तु' ह्या अर्थाने.
पावलो म्हणजे पोहचलो बरोबर.
तसेच मराठीत पावला.
देव पावलो. (देव पावला.)
सगळ्यांग पावले की ना. (सर्वाना पुरले की नाही.)
सगळी जाणा पावली की ना.(सर्वजण पोहोचले की नाही.)

अळसाण्याचें >> इतर कोकणीत अळसंदे - म्हणजे चवळी -( पांढर्‍या बिया, पालेभाजी नव्हे - ब्लॅक आइड पीज म्हणतात ती . )

हां ठी क आहे..
धन्स.. तर आता मीच बेसिक करिक्युलम बनवते माझ्या करता ..
ऋयाम म्हणाला तसं' कमल नमन कर" टाईप विद्यार्थी आहे मी Happy
१) तुझं नाव काय?
२) तू/तुम्ही/आपण कुठे राहतेस?
३) तू काय काम करतोस?
४) मला आंबा आवडतो.
५) मला पुस्तक हवंय
६) बाजार कुठे आहे?
७) मी/मला/माझं/माझ्याशी आणी अशीच इतर सर्वनामे

मालवणी आणि कोकणी वेगवेगळी अस्ते का? >
बरीच वेगळी आसते. खुप शब्द सारखे आहेत पण वेगळी आहे. मालवण ला वेगळी मालवणी बोलतात आणि सावंतवाडीला वेगळी तिच पेडण्याला अजुन वेगळी. कारवारला तर त्याहुनही वेगळी. म्हणजे थोड थोडा फरक पडत जातो.

शिवाय मालवण सावंतवाडीतले ख्रिश्चन लोक कोकणी - मिश्रीत मालवणीत बोलतात.

लहानपणी जेव्हा आम्ही सावंतवाडीला असयचो तेव्हा मराठी दुरदर्शन वाहिनीवर १ तास कोकणी कर्यक्रम चालायचेत. नाटक पण असायचीत.

सगल्यांक येवकार!
वर्षू,
१. तुजें नाव किदें?
२. तू खंय रावतां?
३. तू कसलें काम करतां?
४. माका आंबो आवडतां.
५. माका बूक्/पुस्तक जाय.
६. बाजार खंय आसां?
७. सर्वनामे: चडशी नीधपाच्या खवन बरयल्यात! Happy
आणि एक सांगपाचें आसां. नीधपाक तियात्राक लागून कोंकणी शिकपाक जाय, देखून आता किरिस्तांवाच्या स्टायलीन चडशें सांगतलें. पुण मेधा सांगतां, ताजेर लक्ष दीयात. परफेक्ट साउथ कॅनरा आणि नॉर्थ कॅनरा कोंकणी! मस्त गो मेधा! अनिलभाई सांगतां ती कोंकणी लक्ष दिऊन आयकात. मागीर तुमी सगळ्या तर्‍हेचें कोंकणी बरें उलोवपाक लागतलें.

नी,.. खूप धन्स गं..
ज्योती -थांकु गं !!वाचत आहे आणी शहाण्या विद्यार्थ्यासारखं नोट पण करत आहे वहीत Happy
खूप आवडतेय शिकायला ही भाषा..

नी, अळसाणे, बिबे, अळमी यांचे तोणाक हांव कशे करतां ते सांगतां.
अळसाणे रातचें फुगत घालून सकाळी शिजवपाचें. अळमी/बिबे (ओले काजूगर) बरें धुऊन निवळ करून घेऊपाचें.
मसालो: कांदे, सोय (ओले खोबरे) लवंगा, कोथिमिर्‍यो (धणे), मिरी पिठो मिरपूड०) हळद पिठो, मिरसांगा पिठो, तीखी कुडको (दालचिनीचा तुकडा), तेल, मीठ, आले लसूण, आमटाण (चिंच), जायफळ, कोथिंबीर पालो (कोथिंबीरीची पाने)

पयली कांदे शिनून (चिरून) तेलार भाजून घेऊपाचे. मागीर सोय भाजून घेऊपाची. बाकी सुके मसाले मातशे भाजून घेऊपाचे. हे सगळे एकठांय करून मिक्शरान ना जाल्यार फातराचेर (पाट्यावर) वाटून घेऊपाचे.

ह्ये जातकीच तेलार बारीक चिरिल्लो कांदो, आले लसूण फोडणां घालप. तेतूर सगळो मसालो, हळद पिठो, मिरसांगा पिठो आमटाण बी घालप. बरें खतखतलें काय ना, अळसाणें, शिजयल्लें बटाट्/बिबे/अळमी घालप. मीठ घालप आणि बरे शिजवपाचें. जालें तुमचें तोणाक तयार! मागीर चपाती, पाव कित्या वांगडा खायात!

Pages