चित्रपटातील अजरामर संवाद !!

Submitted by ऋन्मेऽऽष on 22 November, 2014 - 06:07

बडे बडे देशो मे ऐसी छोटी छोटी बाते होती रेहती है सेनोरीटा..

राहुल!.. नाम तो सुना ही होगा?

विजय दिनानाथ चौहान, पुरा नाम!.., हाईंग्

डॉन को पकडना मुश्कील हि नही,.. नामुमकीन है!..

तुझी माझी यारी .. त् भोकात गेली दुनियादारी !

येऊ द्या .....
आठवतील तसे Happy

विषय: 
Groups audience: 
Group content visibility: 
Public - accessible to all site users

अमिताभच नमक हलाल
Are Babuji ais angreji ave ke... I can leave angrej behind.see sir,i can talk english,i can walk english and i can laugh english because 'english is very funny language', "Bhairo becomes bairan" and "Bairan becomes bhairo" because their minds are very narrow.in the year ninteen hundred and twenty nine sir, india was playing against Australia at Melbourne city.Vijay Merchant and Vijay Hazare were their in the crease and vijay hazare told mr Vijay Hazare look vijay Hazare this is a very prestigeous match you must consider this match very carefully so,consider this match very carefully. so considering the consederation that that vijay hazare gave vija merchant,vijay merchant told vijay hazare that ultimately we must take a run and tey were striking the ball on the leg side sir,the consideration came into ultimatum and ultimately vihay haxare went to vujay merchant.....oh shutup(fed up boss shouted but amitabh continuse..)
same early sir, in the year 1979 when india was playing againg pakistan in wankade statidum bombay.wasim raja and wasim bari they were on the crease and was baari gave the same consideration to wasim raja and wasim raja told wasim baari look sir, this ultimately hat ot end in a condiseration which cannot consider therefore the cosnisderation that you are giving me must be consider very ultimately ther for the run they wer taking wasim raja told Wasim Bari,you take run and ultimately both of them run and consderatlyl they got outtttttt.
sir,
"mere is samanya gyan par aapko koi vishesh tippani karnin hai"

ऐसे हुवी हमारी दोस्ती ...बट यु नो ,आदिती जितनी झल्ली और जंगली लडकी है ना उतनी खुबसुरत और भरोसेमंद दोस्त भी . ..मिस् यु Happy

'स्कॉलर नैना'च या चित्रपटातील हे पुर्ण स्पीच मस्त आहे आणि नंतरच गाणंही . ये जवानी है दिवानी.

चल हट जा बुढिया...!
अरी ओ भागवान सुनती हो..!
भगवान के घर देर है अंधेर नही, हे भगवान तेरा लाख लाख शुक्र है!
एक तो चोरी उपर से सिना जोरी!
मैं तेरे टुकडे टुकडे करके चील कौवों को खिला दुंगा...!
न रहेगा बांस न बजेगी बासुरी...!

केसभर गजरा आन गावभर नजरा .. ( चित्रपट -मी शिवाजीराजे भोसले बोलतोय)
अशा ब-याच ऐकीव म्हणी होत्या त्यात.

धनंजय माने इथेच राहतात का ? >>>> यावरुन आठवला याच चित्रपटातला डायलॉग "हा शुद्ध हलकटपणा आहे" आणि दुसरा बालगंधर्व रंगमंदीरात "ह्या मिसेस बालगंधर्व"

काही खास अचरट डायलॉग, तश्याच माणसाचे..

आऊ.. लल्लिता..!
नंदू.. सबका बंधू..
आला रे आला ईन्स्पेक्टर भेंडे आला, हाथ मे लेके कानून का टाला..
पप्पू, चल गया चप्पू..
मै बडी कुत्ती चीझ हू.. (काय हा प्रामाणिकपणा)

मराठी माणसा जागा हो ....हेराफेरी -- ऑल टाईम फेवरेट Happy

..इस शैतान को यहां दिया कमरा रेहेने के लिये ...शैतान ..इसने तो बोला था ये श्याम है...ये श्याम नहीं जेबकतरा है..बाबुरावजी इसे गलतफैमी है..

.. नाम काय रे तेरा......बाबुभैया...बाबुभैऽऽया... मेरा नाम है तेरा कैसे हो सकता है...मेरा नाम है...

उठा उठा ले - कैसे उठाउ ६० किलो तो होगी ही ---अरे उसे नही अपनी धोती उठाले

बाबुराव rocks हेर फेरी

बडे बडे शहरो मे ऐसी छोटी छोटी बाते होती रेहती है सैनोरिटा.

>>
म्हंजी ह्यो आबा पाटलाचा वरिजनल डायलॉक न्हाय तर? त्येनी बी ढापलेलाच का?

भैय्याआआआआआआ !
बेटाआआआआआआ !
बाबूजीईईईईईईईईईई !

अब इसे दवाकी नहीं दुवा की जरुरत है...

....तुझे पाला पोसा बडा किया......ब्ला ब्ला ....ब्ला........तुझे मैरे कोख की कसम...!

"घोडा काढू का?"

मकरंद अनासपुरेचा ("रायबा") संवाद - मी शिवाजीराजे भोंसले बोलतोय मधे.

या संवादाचे महत्त्व हे, की महेश मांजरेकरच्या सर्व पिक्चर्स मधे हाच एक चित्रपट असा आहे की ज्यात "घोडा काढू का" चा अर्थ घोडा (प्राणी) काढू का असाच होतो Happy

"भाई भाई का प्यार बीच मे आ जाये, तो दोनों को गोली मार दे, जा"

परिंदा - नानाच्या "अन्ना" चे व्यक्तिमत्त्व पुरेपूर उभे करणारा हा संवाद चित्रपटात जेव्हा येतो तेव्हा पहिल्यांदा बघणार्‍याला धक्का दिल्याशिवाय राहात नाही.

Pages